The amazing health benefits of rumen

این بار قصد داریم که تا شما را با یکی از بهترین ها به منظور تقویت معده آشنا کنیم ، چگونه پرز سیرابی را پاک کنیم شاید این آشنایی چیز تازه ای نباشد ولی بد نسیت که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. چگونه پرز سیرابی را پاک کنیم سیرابی و شیردان یکی از غذاهای قدیمـی هست که نـه تنـها درون کشور عزیزمان ایران دارای پیشینـه ای درخشان و طولانی هست بلکه درون بسیـاری از کشورهای جهان نیز مورد توجه علاقمندان بـه این ماده غذایی است. چگونه پرز سیرابی را پاک کنیم سیرابی و شیردان جزو امعا و احشای درون شکم علفخواران(نشخوارکنندگان)است. معمولاً سیرابی را بعد از ذبح حیوان از بدنش خارج مـی کنند کـه دارای آخرین محتویـات معده هست که دارای بوی نامطبوع و نا خوشایند هست که جهت مصرف با برش و خارج نمودن محتویـات و به طور کامل شستشو آن اقدام بـه پخت این ماده غذایی مـی کنند. عضلات صاف و لانـه زنبوری کـه در سیرابی و شیردان وجود دارد، از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و از نظر پروتئین و چربی با گوشت و بسیـار متفاوت هست که بر خلاف کله و پاچه باعث افزایش کلسترول نمـی شود، البته کالری آن نسبت بـه گوشت قرمز کمتر بوده ولی پروتئین آن مشابه گوشت قرمز ، مرغ و ماهی است.

خواص درمانی

  • درمان کم خونی
  • مفید درون رشد و تقویت کودکان
  • تقویت و کمک بـه تولید اسپرم سالم
  • بهترین به منظور تقویت معده و روده
  • کمک درون درمان بیماری های عصبی و افسردگی
  • مفید به منظور افراد مبتلا بـه بیماری ام اس MS
  • درمان زخم معده و اثنی عشر
  • تقویت و درمان ریزش مو
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ضد سرطان

روش مصرف

معمولا سیرابی را پاک کرده مـی فروشند ولی کافی نیست وباید درمنزل بدقت تمـیز کرد حتی درون صورت امکان با استفاده از فرچه پلاستیکی کـه باعث از بین رفتن پرز سیرابی نشود کاملاً شستشو کرده سپس آنرا با استفاده از قیچی آشپزخانـه بـه قطعات کوچکی برش مـی زنیم ،مقداری آب بحدی کـه روی آنرا بگیرد روی سیرابی مـی ریزیم روی حرارت قرار داده و مـی گذاریم جوش بیـاید ، کف آنرا مـی گیریم یکی دو عدد پیـاز خرد کرده ویکی دو جبه سیر و مقداری زردچوبه اضافه مـی کنیم و درب آن را مـیبندیم وبا حرارت ملایم مـی گذاریم که تا کاملا بپزد وآب آن بخوردش برود و بهتر هست برای پخت سیرابی از ظرف مسی و نـه از دیگ زدپز استفاده کنید کـه زمانی حدود ۴تا ۵ ساعت وقت به منظور پختن آن لازم هست . وقتی سیرابی کاملا پخته شد کمـی نمک بـه آن مـی زنیم . نوش جان

نکات مـهم

با توجه بـه اینکه مـی توان هنگام آشپزی از انواع مواد غذایی استفاده کرد و همچنین تنوع درون استفاده از مواد تاثیر بسیـاری درون طعم غذای بدست آمده دارد ما یکی از روشـهای متداول تهیـه سیرابی را عنوان کردیم کـه امـید هست مورد توجه قرار گیرد و همچنین مـی توان با توجه بـه علاقه بـه مواد غذایی و ادویـه های مختلف تنوع ایجاد کرد و از این غذای شفابخش لذت بیشتری برد.

معمولاً مصرف این ماده غذایی با اهمـیت درون هفته ۲ مرتبه توصیـه مـی شود

هنگام خرید سیرابی حتما به نکاتی توجه داشت : چگونه پرز سیرابی را پاک کنیم ۱- نداشتن بوی تعفن ۲- فصلی کـه در آن قرار دارید و قصد خرید سیرابی دارید

در صورتی کـه در فصل زمستان و ابتدای بهار اقدام بـه خرید سیرابی مـی کنید معمولاً بـه تغذیـه دام از خوراک خشک سیرابی تیره رنگ خواهد بود و در فصل تابستان و پاییز بـه دلیل تغذیـه دام از علوغه تازه رنگ سیرابی روشن خواهد بود. 




[خواص درمانی بی نظیر سیرابی - حکیم تهرانی چگونه پرز سیرابی را پاک کنیم]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 21 Jul 2018 01:27:00 +0000